churpchurp vs 8shared :)

alhamdulillah, semalam berakhirnya demam bola Piala FA 2013 dan syukur sangat 2 tahun berturut-turut KELANTAN menjadi juara Piala FA 2013, hohohoo~ opsss ! ok stop talking about football sebab in sha Allah, tok post kali nih ifah nak share dengan korang tentang laman web yang mempu menjana income tok sesiapa yang rajin sangat online facebook or twitter or blog. ifah rasa mungkin dah ramai yang dah daftar dengan dua laman web nih dan mungkin jugak masih ada yang tak tahu fungsi kedua-dua medium laman web nih. kepada yang masih ragu-ragu dengan medium menjana income nih, better korang kaji dulu tok puaskan hati korang yerr. sedikit info yang ifah nak kongsi dengan korang tentang 2 medium laman web yang ifah join ni :)

pertama :  Churpchurp


alhamdulillah, nih merupakan medium  laman web yang pertama ifah join selepas mula join dunia blogging. Churpchurp ni satu laman web pengiklanan menggunakan media sosial. Apa yang anda perlu ada untuk memulakan promosi. Anda wajib ada facebook dan twitter melebihi 50 follower. Churpchurp akan e-mail anda program pengiklanan yang boleh anda promosikan. kalau nak cashout kena tunggu duit dah berjaya kumpul RM100. Nanti churpchurp akan hantar cek ke alamat rumah korang. per-click iklan, korang mungkin akan dapat RM0.20. tapi dont worry, kalau korang rajin promote, maka earning korang pon akan meningkat :)

pertama :  8shared/says

8share atau dulunya dikenali sebagai SAYS jugak merupakan medium laman web yang mampu menjana income sampingan tok kita. seperti churpchurp jugak, per-click iklan 8share korang akan dapat RM0.20. tapi jangan pandang serong, setakat ni ifah jumpa ramai sangat ahli 8share yang dah kumpul beratus-ratus ringgit dalam akaun diaorang. so, tak mustahil tok kita dapat macam tu jugak kan? simple jer ! sambil ber-facebook, ber-twitter atau ber-blog, korang just share link iklan 8share milik akaun korang dan kalau rajin promote la sikit supaya ada yang meng-klik iklan anda. sekian~

DAFTAR CHURPCHURP >> KLIK SINI
DAFTAR 8SHARE >> KLIK SINI
**dont worry, tak perlu bayar satu sen pon tok daftar :)

halal atau haram? boleh rujuk sini, KLIK SINI

No comments :