Abby Abadi Selamat Akad Nikah

mabruk alaik dari ifah buat aktor tempatan kita, kak Abby Abadi atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan yang selamat nikah 12 hari yang lepas. wahh~ sedar tak sedar, kak Abby dah kahwin lagi yerr. tahniah ! kepada yang suka bergosip, no upat-mengumpat lagi yer, ingat ! kita dibulan ramadhan. watch your mouth ! bersyukurlah sebab seorang lagi saudara seislam kita berjaya mendirikan masjid. seperti yang kita tahu, perkahwinan merupakan satu ikatan yang suci, yang dalamnya terdapat banyak hikmah. so, ifah sebagai saudara seislam tumpang gembira atas perkahwinan kak Abby Abadi nih. semoga perkahwinan ni kekal hingga ke syurga dan mampu memberi sinaran bahagia buat kak Abby Abadi dan pasangan dia. tak lupa juga, moga kak Abby Abadi terus istiqomah menjadi seorang muslimah, aamiin. jom kita tengok beberapa sumber dan foto yang ifah jumpa ;D


Dipendekkan cerita, Sebenarnya sudah 12hari dia sah menjadi suami Sy. Maaf sbb maklumkan lambat pd kalian…. ALLAH kami dulukan. Insyallah, majlisnya dlm bulan Raya nnti. Lokasi belum pasti. Doakan???????? Ini jodoh… krn kami saling tidak mengenali antara satu sama lain. Baru 2mggu kenal, ALLAH tunjukkan jalan ke sini… Syukur!!


Dijangkakan majlis perkahwinan antara kak Abby Abadi dan Farhan akan dilangsungkan pasa bulan Syawal ini iaitu pada Hari raya Aidilfitri 2013 tapi belum dipastikan lagi dimana majlis perkahwinan itu akan berlangsung.

“Pasal perkahwinan itu, saya tidak boleh ulas lanjut lagi."
“Nanti saya beritahu perkembangan kerana saya sedang memandu ke Kuala Besut" -ulas kak Abby



pape pon, jom kita sesama doa moga masjid kak Abby yang baru dibina ni kekal hingga ke syurga dan mendapat redha dari-NYA yer. aamiin ! ;)

5 comments :

rinnrin said...

alhamdulillah .. match je

Unknown said...

Alhamdulillah...hensem gitu suami baru kak Abby...semoga berkekalan hendaknya :-)

Unknown said...

dah jodoh mereka brdua,..

cik jari manis said...

alhamdulillah...semoga perkahwinan kali ni kekal till jannah... =) selamat pengantin baru abby & farhan... :)

Tinta Lana said...

Salam.

Alhamdulillah..doakan lah yang terbaik untuk abby dan pasangannya. Kita manusia berhak mencari bahagia mengikut acuan yang kita nak :)