take NOTE !! bantuan diperlukan~

bismillahirrohmanirrohim....
salam readers ! maaf curi masa korang kejap tok baca entri kali nih. in sha Allah, disini ifah nak mengajak korang beramal sempena musim raya korban ni menerusi program :
INTEGRASI KEMBARA TIMUR TENGAH KESATRIA
UITM PERLIS 2013 "1 RINGGIT 1 GAZA"
program ini merupakan satu misi  untuk menyalurkan bantuan kemanusiaan dalam bentuk kewangan kepada mangsa-mangsa kekejaman Israel terhadap penduduk Gaza. kutipan derma yang dilaksanakan selama sebulan diharap dapat membantu meringankan sedikit beban mangsa yang terlibat.

seperti sebelum nih, kita hanya mampu melihat, mendengar segala rintihan, kesusahan dan penderitaan mereka, mangsa kekejaman Israel tanpa mampu memberi apa-apa bantuan kepada mereka. so, ni merupakan antara 1 platform untuk korang sama-sama beramal dan seterusnya membantu mereka yang berada dalam penderitaan. sungguh kalau kita ditempat mereka, sumbangan ini terlalu bermakna buat kita kan, begitu jugak dalam situasi mereka sekarang.
Daripada Anas bin Malik, Nabi SAW bersabda, “Tidaklah (sempurna) iman seseorang di antara kalian hingga dia mencintai saudaranya sebagaimana dia mencintai dirinya sendiri.”

untuk pengetahuan korang, hasil sumbangan mereka yang perihatin terhadap isu ini, pihak UITM dah berjaya membina 1 kilang roti di Gaza. dan in sha Allah duit hasil sumbangan kali ni pula akan digunakan dan dibawa ke Gaza untuk lawatan dalam masa terdekat ni. so, tak perlu rasa ragu dan was-was terhadap sumbangan ini. berilah sumbangan seikhlas hati korang semua. DEMI ALLAH, 100% duit sumbangan korang akan terus disalurkan kepada mangsa yang berkenaan tanpa 1 sen pon diambil oleh pihak lain.

justeru itu, jom sesama kita melakukan amal jariah sempena musim hari raya korban nih. berkorbanlah seikhlas hati kita untuk meraih MARDHOTILLAH dan juga sebagai bekalan untuk hari akhirat kelak. INGAT ! walaupon nilainya sedikit, tapi besar kedudukannya dimata Allah.
“Apabila seseorang manusia itu meninggal dunia maka terputuslah segala amalannya melainkan daripada tiga perkara iaitu SEDEKAH JARIAH, ilmu pengetahuan yang dapat diambil manfaat daripadanya dan anak soleh yang mendoakan untuknya”. (Hadith riwayat Imam Muslim)
kepada yang terdetik nak berikan sumbangan untuk program ini atau nak bertanyakan lanjut mengenai program ini, boleh PM ifah DI SINI. in sha Allah, ifah akan terangkan butiran selanjutnya nanti. segala sumbangan dan keperihatinan anda termasuk dengan membaca entri ini, ifah doakan semoga korang sentiasa dalam rahmat-NYA in sha Allah. akhir sekali, segala yang baik itu datang daripada Allah dan yang kurang itu pon datangnya daripada Allah Yang Maha Esa tapi disandarkan kepada diri ifah yang serba kekurangan ni. wassalam :)