My Best Experience


Assalamualaikum dan salam sabtu sahabat sekalian. Apa khabar antum semua? doa ifah moga antum sihat sentiasa dan berada dalam rahmat-Nya selalu, aamiin :) Ok sahabat ! in sha Allah hari ni ifah nak share dengan antum tentang pengalaman ifah pada hari semalam. Pengalaman yang mashaAllah sangat best buat ifah ^_^
Pengalaman apa yang ifah cuba cerita ni? Haa, meh la nak citer. Alhamdulillah, seminggu yang lepas ifah ada baca satu mesej ni dekat wassup. Bila baca 2 3 kali, rasa macam best jer macam syok jer kalau ifah join. So fikir punya fikir last-last decided untuk bagi nama kat sahabat yang uruskan aktiviti tu. Nak tahu mesej apa yang baca? Ini mesej nya,

Info :
Aktiviti Riadah Memanah Kenal & Rasa
Tempat : Masjid Al Sultan Ismail Petra, Kubang Kerian.
Waktu : 9:30AM - 11:00AM
Tarikh : 14/08/15 ( Jumaat )
###MUSLIMAT Sahaja
#JurulatihMuslimin
- Admin Miss Mujahidah 

Yes, its all about archering! Bukan selalu ada peluang macam ni tau. Dah la FREE dan peralatan disediakan.Alhamdulillah, kiranya ifah pergi sana just bawah diri je, memang berbaloi kan untuk ifah join. Lagipon aktiviti kali ni pesertanya semua MUSLIMAT, so tak perlu risau bab ikhtilat. Just coach-nya jer muslimin sebab dia lagi berpengalaman dalam aktiviti ni dan diberi amanah untuk ajar kami asas memanah. And the most important things is, aktiviti ni kan Sunnah Nabi SAW. So sambil-sambil beraktiviti in sha Allah kita dapat pahala mengamalkan sunnah kan. In sha Allah, kat sini jugak ialah share sedikit sebanyak apa yang jadi sepanjang aktiviti tadi yer. Jemput baca :)

Tibanya ifah dan sahabat-sahabat peserta yang lain kat Masjid Kubang Kerian tu, pengurus aktiviti, adik Wan mintak kami berkumpul di lapangan padang dibahagian hadapan masjid. Kemudian, sampai jer kat situ, lepas coach taaruf serba sedikit tentang dirinya(adik asyraf) terus kami diperkenalkan dengan peralatan-peralatan asas memanah seperti busur, anak panah, standar memanah, bahagian-bahagian pada busur dan banyak lagi. Tapi ifah tak ingat semua pun, almaklum la masih baru kan :)

sesi perkenalan dengan peralatan memanah.

Lepas kami semua dah kenal serba sedikit peralatan memanah dan dah tahu cara-cara untuk memanah dengan betul, sekarang masa yang ditunggu-tunggu iaitu masanya untuk kami memanah! 
Alhamdulillah, sambil-sambil kami buat percubaan memanah yang pertama, coach ceritakan sedikit sebanyak tentang sejarah dan kisah-kisah berkaitan memanah, memang superb ! Dan untuk pengetahuan antum, perkara yang paling menarik bagi ifah sewaktu join aktiviti ini ialah bilamana kami juga digalak untuk berzikir sambil memanah :)

Kami digalakkan untuk sebut Subhanallah ketika nak tarik busur,
Allahuakhbarbila dan lepaskan anak panah
Dan  Alhamdulillah bila panahan kami kena pada standar memanah.
That was really nice right? Bertambah-tambah pahala yang kita dapat, bukan hanya pahala amalkan sunnah Nabi malah pahala berzikir juga. 

Akhir sekali, secara keseluruhannya aktiviti ni memang sangat-sangat best. Kami diajar untuk lebih menggunakan naluri, kepekaan dan secara individunya bagi ifah aktiviti ni juga boleh dijadikan cara untuk kita release-kan tension. Tapi yang sedihnya ifah tak sempat nak belajar semuanya tentang memanah, maksudnya cara memanah ni sebenarnya ada banyak. Yang ifah belajar hari ni hanya yang paling basic, yang lain tu in sha Allah ada rezeki ifah join dan belajar lagi dilain masa. Lagipun tak risau sebab alhamdulillah ifah dah pon join secara rasmi dalam group pemanah muslimat kelantan, jadinya semua tentang next activity akan di-update dalam group tu. Kalau ada sahabat muslimat yang nak join sekali, boleh contact ifah okei :)

Dan untuk pengetahuan antum,misi ifah sekarang ialah nak kumpul duit bagi cukup untuk beli set memanah ni, i really love to have it! doakan ifah ye, i'm really falling in love with archery 

budak acah-acah power :D

lets do it together ^_^

alhamdulillah, peserta dah bertambah :)

gambar kenangan sebelum berpisah. in sha Allah, ada jodoh kita jumpa lagi

No comments :