Bila Hidayah Menyapa

Firman Allah SWT yang bermaksud :

Dan sungguh, Aku Maha Pengampun bagi orang yang bertaubat, beriman dan beramal saleh, kemudian tetap dalam petunjuk.

(Surah Taha, ayat 82)

in sha Allah sedikit perkongsian dari ifah untuk sahabat pembaca sekali, semoga menjadi ikhtiar buat semua. Yang mana baik, silakan ambik dan yang buruk campak jauh-jauh ye :)

alkisahnya bermulaaa.....

Raya baru-baru ni, time ifah buat open house, alhamdulillah ifah terima kunjungan daripada saudara mara dan tak lupa jugak ada sahabat-sahabat lain yang datang berkunjung. And u know what, kejutan buat ifah bila dikunjungi oleh sahabat time main masak-masak dulu *zaman kecil-kecil ^_^ apa yang membuatkan ifah terkejut ialah her image, personality which was totally changed !

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakhbar.

Rasa terkejut dan gembira yang tak mampu terungkap. what happened actually? ifah cuba dekati dia. time tu rasa macam tak percaya lagi dengan penampilan dia yang sekarang. jauh beza dengan dulu.

mana taknya,
kalau dulu, dia seorang yang sangat suka makeup, kalau takada makeup terconteng kat muka, memang tak sah but now she was changed ! muka dia sangat suci dari kotoran make-up, and now terpancar her natural beauty. dia dah memang cantik n now lebih-lebih lagi :)

kalau dulu jugak, pakaiannya selalu tak cukup kain. tak habis dengan itu, dia rembat pulak baju adik-adik. kita yang tengok ni pon naik sembat. but now, everything was different ! dia datang dengan berjubah dan bertudung labuh. MashaAllah, sejuk dan tenang mata memandang.



ifah cuba selidik, apa yang terjadi hingga dia boleh berubah 360 darjah ni selain kita tahu sememangnya tu hidayah Allah tapi pasti ada asbabnya kan. So, dia cerita serba sedikit bahawasanya dia tergerak hati nak berubah sejak dia kerja dengan syarikat perpustakaan yang mencetak kitab-kitab agama.

alhamdulillah, siapa sangka dengan pekerjaan boleh menjadi asbab kita berubah. sungguh hidayah itu milik Allah. siapa tahu dia yang sebelum ni kita pandang jelek, sekarang mungkin jauh lebih baik dari kita. sekelip mata, yang berada dijalan yang bengkok mampu kembali lurus. Hebatnya kekuasaan Dia kan.

Doa ifah semoga sahabat ifah tu kekal istiqomah dalam penghijrahannya dan semoga sentiasa dalam peliharaan Allah SWT. in sha Allah, aamiin :)

Firman Allah SWT yang bermaksud :
"Barang siapa yang diberi petunjuk oleh Allah, maka dialah yang mendapat petunjuk; dan barang siapa yang disesatkan-Nya, maka kamu tak akan mendapatkan seorang pemimpin pun yang dapat memberi petunjuk kepadanya."

(Surah Al-Kahf, ayat 17)

No comments :