i'm back with my own story ! :)



Subhanallah ! Alhamdulillah ! Allahuakhbar !
syukur kehadrat Ilahi setelah sekian lama tak ber-blogging, harini terdetik pulak nak online blog kita yang dah berhabuk kusam bagai nih. fuhh fuhh fuhh ! tiup habuk sikitttt ^_^ so, apa khabar antum semua? apa khabar pula iman antum? moga semua masih dalam keadaan molek-2 blako, in sha Allah ! 

okei la, kebetulan ifah tengah semangat nak ber-blogging ni kan, boleh pulak ni entri pertama tok 2014 nih, ifah nak share sedikit sebanyak pengalaman ifah sepanjang 1 sem pertama di Uitm Perlis. honestly, tak terasa pon 1 sem berlalu, huhsss ! sungguh masa itu berdetik dengan pantaskan dan ini jugak putunjuk dari Ilahi yang kita menghampiri ke penghujungnyakan :'(

Daripada Anas bin Malik r.a. berkata Rasulullah s.a.w bersabda :

"Tidak akan terjadi qiamat sehingga masa menjadi singkat. Maka setahun dirasakan seperti sebulan dan sebulan dirasakan seperti seminggu dan seminggu dirasakan seperti sehari dan sehari dirasakan seperti satu jam dan satu jam dirasakan seperti satu petikan api."
[Hadis Riwayat Tirmizi]

Konklusinya, hargai setiap detik yang kita alami supaya kita tak termasuk dalam golongan orang-orang yang rugi, aamiin ! back to my story, sepanjang 1 sem ifah bergelar student degree di Uitm Perlis, seperti remaja lain jugak, alhamdulillah Allah beri peluang tok ifah alami banyak sangat kenangan manis mahupon pahit, tapi alhamdulillah ifah punya more tu yang manis-manis la kott, hihihiii.

so, pengalaman pertama yang ifah nak share dengan korang ialah pengalaman bersama teman sebilik yang kiut miut nih :) alhamdulillah ya Rabb, ifah dikurniakan teman sebilik yang sangat sporting, baik dan 'ngamm' dengan ifah. walau ada tikanya mengalami sedikit 'mood-mood dingin', tapi pape pon ifah tetap sayang roomate ifah nih lillahi taala. Nur Natasha Nabila nama diberi, ana uhibbuki fillah. moga Allah sentiasa merahmatimu dalam setiap langkah dan nafas, in sha Allah. walaupon sem depan kita dah tak bersama lagi, tasha tetap sahabat ifah selamanya okeiii ^_^




next ! ifah nak story mory pasal classmates ifah pulak. geng CSB1At a.k.a Networking diberi nama. macam yang lain jugak, bila melibatkan classmates nihh, memanglah banyak ragam dan kerenahnya yang tersendirikan. tapi alhamdulillah, walaupon kami berbeza karekter, tapi hubungan kami 1 class tetap mesra dan rapat. ana uhibbukum fillah sahabat semua ! moga Allah permudah dan rahmati perjalanan kita lagi 6 sem sebagai classmates, aamiin ! fighting CSB1At ! ^_^

 kenangan bersama Sir Jamo, our lecturer of Networking. we HEART you, sir :')


dinner Bits

lastly, ifah nak story mory tentang geng usrah IMAM yang ifah join. alhamdulillah sangatt, Allah berikan ifah peluang dan ruang tok join dan merasai nikmat dan indahnya bersama group usrah Imam, banyak sangat manfaat yang ifah dapat melalui group usrah ni. semestinya yang paling indah buat ifah ialah ifah ada famili usrah yang baru. MashaAllah, dengan dikurniakan akak naqibah yang sporting and the best serta adik beradik usrah yang semuanya baik-baik, mengeratkan lagi ukhwah kami 1 famili. in sha Allah, ifah harap moga hubungan kita ni bukan sekadar teman biasa, keluarga malah jugak teman sekapal menuju Jannah Ilahi, aamiin ! ana uhibbukum fillah ya ukhtii :')

lambang RABIA with group besar usrah Imam muslimat

sepetang bersama usrah Imam :)

in sha Allah, setakat ni dulu story atau pengalaman yang sempat ifah kongsi dengan antum semua. pape pon, thanks alot kepada antum yang sudi skodeng entri ifah tok kali nih. dont worry skodeng yang kali nih tak salah, malah diharuskan lagi, hohohoo. okei laa, jumpa lagi antum semua pada entri seterusnya yer. jaga hati, jaga iman, jaga ikhtilat, jaga kesihatan dan jaga aurat yerr. wassalam :)

No comments :